måndag 24 september 2012

The backup stuff

Jakob har länge klagat över vår kaffebryggare. Han menar att kaffet kunde smaka mycket bättre. Förra veckan köpte vi avkalkningsmedel till bryggaren och i lördags körde vi igenom en dos. Därefter körde vi igenom rent vatten 4-5 gånger, som man bör göra. Igår var det dags för sanningens ögonblick. Men kaffet smakade fortfarande likadant som innan. Alltså inte jättegott.

Eftersom både jag och Jakob har haft egna hushåll innan vi flyttade ihop, har vi dubbla uppsättningar av precis alla köksattiraljer. Så det var bara att gå ner i källaren och hämta upp min kaffebryggare, som är relativt ny och fräsch. I skrivande stund kör jag en dos avkalkningsmedel genom den också, då den har varit nerpackad i en låda i ungefär ett och ett halvt år.

Jag måste säga att jag är väldigt glad över alla köksredskap som finns i vår källare. Där finns verkligen allt man behöver i ett kök (och lite till). Man behöver inte drabbas av panik om någonting går sönder, då är det bara att gå ner och söka fram nytt. Kunde inte bli mer praktiskt!

När jag hämtade kaffebryggaren från källaren igår, fick jag även syn på bland annat en smörgåsgrill, en blender och en vattenkokare. De här sakerna har aldrig använts, aldrig ens packats upp ur sina lådor. För vi har inte plats. Så när jag fått min examen och det är dags att flytta härifrån, då ska vi banne mig flytta till en lägenhet med ett stort kök!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar gällande kökssakerna! Själv bor jag för tillfället på ett ställe med gemensamt fullt utrustat kök, vilket innebär att jag inte använder några av mina egna saker. Det blir lite som julafton sedan när man får börja använda de egna sakerna, för säkert äger jag många saker som jag hunnit glömma att jag har. :)

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar gällande kökssakerna! Själv bor jag för tillfället på ett ställe med gemensamt fullt utrustat kök, vilket innebär att jag inte använder några av mina egna saker. Det blir lite som julafton sedan när man får börja använda de egna sakerna, för säkert äger jag många saker som jag hunnit glömma att jag har. :)

Anonym sa...

ojoj, så viktigt var det nu inte så att det behövde upprepas två gånger! ;)

ester-lisa sa...

Kanske det var just så viktigt att det måste upprepas ;) Tänk så kul sen när du får börja använda "nya" fina grejer! Vi har det nog bra ställt, måste jag säga :)