onsdag 19 september 2012

Wasa By Night

Det fortsätter regna i Finlands Soligaste Stad. Tredje dagen i rad nu, men å andra sidan är det ju höst så riktigt förvånad kan man ju inte bli. Jag fortsätter städa i köket. I slutet av förra veckan städade jag bland alla papper i bokhyllan i vardagsrummet, på något sätt tror jag att den här stora höststädningen jag börjat på med är någon slags urgammal instinkt som sitter kvar i ryggmärgen. Hur som helst så är det köksskåpen som får sig en omgång idag. Har länge haft känslan av att vi har mycket outnyttjat (förvarings)utrymme i lägenheten och fel saker på fel platser. När jag är klar med köksskåpen kommer jag ta tag i byrån i hallen och byrån i sovrummet.

Idag är det också Wasa By Night. För er läsare som aldrig hört om evenemanget förut, kan man läsa om det här. Själv har jag aldrig varit något fan av WBN, har aldrig samlat stämpel till någon tröja. Och inte heller det här året kommer det ske, för jag kommer jobba från 16 fram till midnatt. Så är ni på väg ut på jakt efter årets tröja: kom in och säg hej!

Inga kommentarer: