måndag 10 september 2012

Tankar en måndagskväll i september

Så har en dag framför datorn passerat. Känner mig inte alls så förberedd inför den där tenten imorgon som jag hade hoppats att jag skulle göra. Kursen jag ska tenta imorgon heter ansvarsfull företagsverksamhet. Det handlar mycket om hållbar utveckling, kvalitet och processtyrning och just hållbarhet och miljötänk är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Hoppas att åtminstone något av allt det jag läst de senaste dagarna har fastnat. När de inlästa kunskaperna tar slut får jag väl ta till det sunda bondförnuftet. Håll tummarna för mig imorgon att det räcker till godkänt åtminstone!

Nå, jag är inte den som är den, och går tenten åt skogen får jag helt enkelt göra ett nytt försök, plugga lite mera och skriva den på nytt.

Imorgon ska jag också träffa min gamla psykolog. Senast vi sågs var för fyra år sedan. Det känns lite pirrigt och märkligt men också bra samtidigt förstås. Jag tar det första steget till... ja, vart ska jag egentligen? Till välmåendet. Back to basic. En resa som kommer vara ett slag. Jakob uttryckte det hela igår med orden "tåget vänder", det tyckte jag var arma fint.

Nej hör ni, nu är det nog dags att tvätta bort fejset och borsta tänderna. Jakob har varit ute på vift med jobbet hela dagen och borde komma hem om en knapp timme. Ska bli skönt att krama om honom.

Inga kommentarer: