fredag 21 september 2012

Fina höstdagar

Bra dag igår! Först var jag i skolan och bokförde och drack kaffe, sedan hem och stekte malet kött, lade in en form lasagnette i ugnen. Jakob var borta på seminarium och skulle komma hem kring sju, så jag åt ensam, diskade undan och städade lite, torkade damm och tände några doftljus.

Vackra höstfärger
Till min förtjusning klev Jakob in i hallen redan vid sextiden! Så vi busade lite och jag tände ännu några värmeljus. Strax efter sju ringde det på dörren och i trapphuset stod min bästa vän.

Vi drack kaffe, åt lite vindruvor och samtalade. Och så gav Fonsi mig en lektion i manuella inställningar av systemkameran. Han har en precis likadan som vi.

När Fonsi åkt hem gick jag på promenad och Jakob gick i bastun. Efter lite smörgås och mjölk var det läggdags.

Idag är det fredag! Även om jag har haft en riktigt lugn vecka känns det otroligt bra med helg. Ska inleda helgen med att fara och jobba några timmar, sedan ha lite stillsamt kvällsprogram tillsammans med Jakob och imorgon upp till jobbet igen. Hoppas ni alla får en riktigt skön och härlig fredag kväll!

Inga kommentarer: