tisdag 25 september 2012

Sötsaker vid arbetsplatsen

Oj, vilken otroligt vacker dag! Har ledigt idag och har sovit jätte länge. Tror nog inte jag någonsin tidigare sovit så mycket som jag har gjort den här sommaren och hösten. Förstår inte ens hur det är möjligt att man kan sova så mycket?

När jag vaknade idag och hade tagit Thyroxin blev jag kvar i sängen och läste Tio små negerpojkar av Agatha Christie. Jag lånade den av min äldsta syster för någon vecka sedan och nu är jag helt fast i den! Samtidigt som den är så spännande att jag knappt kan lägga den ifrån mig, vet jag inte om jag ska våga fortsätta då den är ganska obehaglig och läskig. Det blir alltså min tolfte bok det här året och det betyder alltså att jag har nått mitt mål.

Men det jag egentligen ville med det här inlägget var att visa någonting jag hittade vid jobbet igår.

Muminte!
Jag tillhör den där generationen som har växt upp med tecknade mumin på tv så jag har blivit en sån som är heltokig i muminprylar. Var tvungen att prova muminmammans kraftdryck som hade smak av smultron. Ingenting speciellt dock, men helt okej te. Förpackningen var blå och fin.

Slänger in en bild på utsikten från vår "pausplats" vid jobbet också när jag ändå är igång
Idag ska vi åka till Ingenstans för att dricka kaffe med min mamma och morbror. Min morbror hade egentligen åkt tillbaka till Umeå för vintern, men blev tvungen att komma över en sväng igen. Passar på att träffa honom nu då jag inte hann i somras.
 
Vi ska också åka och träffa en ny människa vi aldrig träffat tidigare. Nämligen Jakobs näst yngsta kusins dotter. Hon föddes i sommar, men av någon anledning har vi inte träffat henne tidigare. Det ska bli kul! Är ju alltid speciellt att träffa så små människor.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
idalisa sa...

HERREGUD MUMINTE!!!!!! :D finns säkert bara i finland? men no har ja naa ti sii framemåot på jul :D

ester-lisa sa...

idalisa: I KNOW! Finns som löste också, har jag hört ;) Om det finns Nordqvist-te där borta så finns det ju en chans att du kan hitta muminte också. Om inte annat kan jag kanske skicka några påsar till dig på posten ;)